بسم الله الرحمن الرحیم

اعتقادی ،سیاسی واجتماعی

بسم الله الرحمن الرحیم

اعتقادی ،سیاسی واجتماعی

بسم الله الرحمن الرحیم

بسم الله الرحمن الرحیم
وَمَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجعَل لَهُ مَخرَجًا وَیَرزُقهُ مِن حَیثُ لا یَحتَسِبُ ۚ وَمَن یَتَوَکَّل عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسبُهُ ۚ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمرِهِ ۚ قَد جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیءٍ قَدرًا
و هر کس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می‌کند،و او را از جایی که گمان ندارد روزی می‌دهد؛ و هر کس بر خدا توکّل کند، کفایت امرش را می‌کند؛ خداوند فرمان خود را به انجام می‌رساند؛ و خدا برای هر چیزی اندازه‌ای قرار داده است!

فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفًا فِطْرَةَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا لَا تَبْدِیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذَلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ وَلَکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ ﴿۳۰﴾روم

پس روى خود را با گرایش تمام به حقّ، به سوى این دین کن، با همان سرشتى که خدا مردم را بر آن سرشته است. آفرینش خداى تغییرپذیر نیست. این است همان دین پایدار، ولى بیشتر مردم نمى‏دانند.
با توجه به این ایه انسان فطرتا خداپرست و مومن افریده شده است پس نمیشه گفت اول انسانیت بعدا دیانت.
و اما این اختیار ماست که کدوم سمت بریم از فطرتمون دور بشیم یا طبق فطرتمون زندگی کنیم.

کاربری من در تلگرامHamnafasmr@

براي دانلود کليک کنيد
آخرین نظرات

محفل انس با قران

سه شنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۴، ۰۸:۳۶ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

  وَقَالَ الرَّسُولُ یا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا(الفرقان/30)

و پیامبر عرضه داشت: «پروردگارا! قوم من قرآن را رها کردند».

این سخن از جمله سخنانی است که پیامبر ص در روز قیامت به پروردگار خود، برسبیل گلایه و شکایت عرض می کند و مراد از قوم آن جناب عموم عرب و عموم امت اوست ، البته به اعتبار عاصیان و گنه کاران امت ، به هر جهت پیامبر ص عرضه می دارد:پروردگارا این قوم من قرآن را متروک و مهجور نهادند و به احکام و شرایع آن عمل نکردند و آن را به عنوان روش زندگی اختیار ننمودند.(تفسیر المیزان)

سلام خدمت بازدید کنندگان گرامی، میخواستم برای اینکه مشمول شکایت پیامبر عزیزمون نشیم یه محفلی هر چند مجازی برگزار کنیم.به این صورت که :

هر ایه ای رو که خوندیم همراه با تدبر باشه و اگر نکته ای از اون ایه متوجه شدیم تو نظرات بنویسیم تا کسایی که مراجعه میکنن استفاده کنن  ان شالله.

پیشاپیش از شرکت کنندگان تشکر میکنم ان شالله مشمول رحمت الهی باشیم.


  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۱/۱۱
  • ۸۷۹ نمایش
  • بوی یاس ....

انس با قران

نظرات (۴)

:)
خواهش میکنم
اگه امکانش هس براتون
تو این صفحه
نظراتی که محتوایی ندارن رو پاک کنید تا موضوع تیتر عوض نشه
مواظب خوبیهاتون باشید

نکته جالبی گفتی بانو
از هر جای قران
چون من میخواستم قران رو از اول دور کنم
بنظرتون کی شروع کنم به دور کردن قران
موفقیت شما پایدار باد
مراقی خوبیهاتون باشید
پاسخ:
سلام. حتما نباید از اول قران رو شروع کنیم به خواندن . بعد از نماز قران رو باز کنین هرجای قران اومد یک ایه یا یک صفحه بخونیم تحلیل کنیم اگر به تفسیر دست رسی داریم یه نگاه اجمالی بهش بندازیم تا منظور خدا رو کم و بیش متوجه بشیم.
ولی یه خواهش هر وقت دیدین اشتیاق ندارین روحتون رو تو اجبار قرار ندین چون اونوقته که کلا منصرف میشین.
ممنون  شما هم موفق باشین
سلام
منم خیلی دوس دارم قران بخونم
نمدونم چرا نمتونم شرو کنم
حتی یه ایه در روز
جریان داره
اونم این که من اهنگ خییلی گوش میدم و رفتم مشاوره دینی
این موضوعم مطرح کردم گفت اهنگتو گوش کن
هر روزم یه ساعت معین
مثلا بعد نماز
یه چن ایه قران بخون . اون اهنگا کم کم از دور خارج میشن
وقتی شرو کردم حتما میام نکته میزارم
دعام کنید
پاسخ:
سلام.همت اراده چیزایی هستند که اگر در انسان نباشه نمیتونه کاری کنه شما باید اراده کنین . قران رو سر سجادتون بگذارین اصلا هم لازم نیست از یه سوره شروع کنین بعد از تموم شدن نماز باز کنین هرجا اومد همون رو بخونین حتی شده یک ایه.
موفق باشین
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی