بسم الله الرحمن الرحیم

اعتقادی ،سیاسی واجتماعی

بسم الله الرحمن الرحیم

اعتقادی ،سیاسی واجتماعی

بسم الله الرحمن الرحیم

بسم الله الرحمن الرحیم
وَمَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجعَل لَهُ مَخرَجًا وَیَرزُقهُ مِن حَیثُ لا یَحتَسِبُ ۚ وَمَن یَتَوَکَّل عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسبُهُ ۚ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمرِهِ ۚ قَد جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیءٍ قَدرًا
و هر کس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می‌کند،و او را از جایی که گمان ندارد روزی می‌دهد؛ و هر کس بر خدا توکّل کند، کفایت امرش را می‌کند؛ خداوند فرمان خود را به انجام می‌رساند؛ و خدا برای هر چیزی اندازه‌ای قرار داده است!

فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفًا فِطْرَةَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا لَا تَبْدِیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذَلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ وَلَکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ ﴿۳۰﴾روم

پس روى خود را با گرایش تمام به حقّ، به سوى این دین کن، با همان سرشتى که خدا مردم را بر آن سرشته است. آفرینش خداى تغییرپذیر نیست. این است همان دین پایدار، ولى بیشتر مردم نمى‏دانند.
با توجه به این ایه انسان فطرتا خداپرست و مومن افریده شده است پس نمیشه گفت اول انسانیت بعدا دیانت.
و اما این اختیار ماست که کدوم سمت بریم از فطرتمون دور بشیم یا طبق فطرتمون زندگی کنیم.

کاربری من در تلگرامHamnafasmr@

براي دانلود کليک کنيد
آخرین نظرات

شرف الشمس حقیقت یا .....؟

پنجشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۱۱ ق.ظ

۱۹ فروردین از ۱۱صبح تا ۱۱ شب، شرف الشمس است و خورشید در بالاترین نقطه ی آسمان قرار می گیرد که حاجتها بر آورده می شود.

سوره شمس را بخوانید و آخر هر آیه بگویید یا شمس الشموس و یا انیس النفوس ادرکنی به نمک یا آب فوت کنید و بخورید. به دوستانتان نیز اطلاع دهید.

همچنین در این روز در انگشترفروشی ها روی سنگ عقیق زرد رنگ در ساعت خاصی عبارات خاصی را حک میکنند(معروف به شرف الشمس) که قائل به این هستند که این عبارت اثرات و برکات خاصی را دارد.

 

اما در مورد این عبارت باید دانست:

اینکه سوره شمس را بخوانیم خیلی خوب است. در هر زمانی و به هر تعدادی که بتوانیم بخوانیم خوب است ولی این امر ربطی به ۱۹ فروردین ندارد و به ساعت خاصی از این روز هم مربوط نیست و به طور کلی آداب شرف الشمس در منابع معتبر حدیث نیامده است.

حتى یک حدیث ضعیف السند هم در کتب قدیم حدیث نداریم که این آداب را توصیه کرده باشد اما متاسفانه در سایتهای فارسی مطالب بی سند درباره آن فراوان است.

موضوع شرف الشمس از  آداب ابتکاری و سلیقه ای افراد خاصی است و ربطی به دین ندارد و نباید طوری قلمداد شود که مثلا خداوند یا معصومین(ع) توصیه فرموده اند که برای برآورده شدن حاجات در روز ۱۹ فروردین آداب خاصی انجام شود.

 

همچنین باید بدانیم که برای برآورده شدن حاجات باید تلاش و مشورت کنیم و به وظایفمان متعهد باشیم و در کنار آن به کثرت دعا و صلوات و استغفار و صدقه مواظبت کنیم.

در ضمن، ذکر “یا شمس الشموس” درباره خدای متعال توصیه نشده است و در ادبیات ادعیه اسلامی هیچگاه خداوند را با “شمس” قیاس نمی کنند زیرا که “لیس کمثله” شیء” است.

در ادبیات ادعیه‌ی ما تاکید خاصی وجود دارد که خداوند متعال با خورشید که خدای آفتاب پرستها است تشبیه نشده و ربط داده نشود.

احتمالا ریشه اصلی آداب “شرف الشمس”  از ستاره پرستان و خورشید پرستانی که در بین النهرین و غیره زندکی می کردند اخذ شده است و بعدها افراد باسلیقه ای آن را با سوره “شمس” ربط داده اند و با ظاهری اسلامی نشر کرده اند تا به ما رسیده است.

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۱/۱۹
  • ۳۹۸ نمایش
  • بوی یاس ....

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی