بسم الله الرحمن الرحیم

اعتقادی ،سیاسی واجتماعی

بسم الله الرحمن الرحیم

اعتقادی ،سیاسی واجتماعی

بسم الله الرحمن الرحیم

بسم الله الرحمن الرحیم
وَمَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجعَل لَهُ مَخرَجًا وَیَرزُقهُ مِن حَیثُ لا یَحتَسِبُ ۚ وَمَن یَتَوَکَّل عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسبُهُ ۚ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمرِهِ ۚ قَد جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیءٍ قَدرًا
و هر کس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می‌کند،و او را از جایی که گمان ندارد روزی می‌دهد؛ و هر کس بر خدا توکّل کند، کفایت امرش را می‌کند؛ خداوند فرمان خود را به انجام می‌رساند؛ و خدا برای هر چیزی اندازه‌ای قرار داده است!

فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفًا فِطْرَةَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا لَا تَبْدِیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذَلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ وَلَکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ ﴿۳۰﴾روم

پس روى خود را با گرایش تمام به حقّ، به سوى این دین کن، با همان سرشتى که خدا مردم را بر آن سرشته است. آفرینش خداى تغییرپذیر نیست. این است همان دین پایدار، ولى بیشتر مردم نمى‏دانند.
با توجه به این ایه انسان فطرتا خداپرست و مومن افریده شده است پس نمیشه گفت اول انسانیت بعدا دیانت.
و اما این اختیار ماست که کدوم سمت بریم از فطرتمون دور بشیم یا طبق فطرتمون زندگی کنیم.

کاربری من در تلگرامHamnafasmr@

براي دانلود کليک کنيد
آخرین نظرات

من همه تو تو همه تو او همه تو ما همه تو

جمعه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۲۰ ب.ظ

 بی تو به سامان نرسم ای سر و سامان همه تو

ای به تو زنده همه من ای به تنم جان همه تو

من همه تو، تو همه تو او همه تو، ما همه تو

هر که و هرکس همه تو این همه تو، آن همه تو

من که به دریاش زدم تا چه کنی با دل من

تخته تو و ورطه تو و ساحل و توفان همه تو

ای همه دستان ز تو و مستی مستان ز تو هم

رمز میستان همه تو راز نیستان همه تو

شور تو آواز تویی بلخ تو شیراز تویی

جاذبه ی شعر تو و جوهر عرفان همه تو

بی تو به سامان نرسم ای سر و سامان همه تو

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۵/۱۶
  • ۳۱۷ نمایش
  • بوی یاس ....

نظرات (۳)

این آقای بی رودروایسی کی هستن؟
رفتم وبشون افکار جالبی دارن!
پاسخ:
نمیشناسمشون. فقط زحمت کشیدن و سر زدن به ما
با نظر دوست بالایی موافقم
بنظر میاد شدیدا تحت تاثیر مولانا قرار گرفتن و یا کپی کردن!

یاد شعر مولانا : نوح تویی روح تویی فاتح و مفتوح تویی . . .


پاسخ:
من اصلا نمیدونم شعر از کیه فقط خوشم اومد و نوشتم
چون همه چیز رو خدا میبینن در واقع همه وجود خدا رو نشان میدن یکم فلسفی شما متوجه نمیشین اینارو(به قول خودتون چشمک)
  • بی رودروایسی
  • سلام
    بسیار عالی
    یکی از فلسفی ترین اشعار
    بنظرم این شعر آقای منزوی با بعضی اشعار مولانا قابل رقابته
    پاسخ:
    علیک سلام
    من زیاد اهل شعر نیستم ولی از تیتراز پاانی سریال تنهایی لیلا این رو گوش کردم خیلی به دلم نشست و اما این رو میخونم گریم هم میگیره خیلی قشنگه خیلی دوست دارم وحو خدا بشم اما..........

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی