بسم الله الرحمن الرحیم

اعتقادی ،سیاسی واجتماعی

بسم الله الرحمن الرحیم

اعتقادی ،سیاسی واجتماعی

بسم الله الرحمن الرحیم

بسم الله الرحمن الرحیم
وَمَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجعَل لَهُ مَخرَجًا وَیَرزُقهُ مِن حَیثُ لا یَحتَسِبُ ۚ وَمَن یَتَوَکَّل عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسبُهُ ۚ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمرِهِ ۚ قَد جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیءٍ قَدرًا
و هر کس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می‌کند،و او را از جایی که گمان ندارد روزی می‌دهد؛ و هر کس بر خدا توکّل کند، کفایت امرش را می‌کند؛ خداوند فرمان خود را به انجام می‌رساند؛ و خدا برای هر چیزی اندازه‌ای قرار داده است!

فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفًا فِطْرَةَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا لَا تَبْدِیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذَلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ وَلَکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ ﴿۳۰﴾روم

پس روى خود را با گرایش تمام به حقّ، به سوى این دین کن، با همان سرشتى که خدا مردم را بر آن سرشته است. آفرینش خداى تغییرپذیر نیست. این است همان دین پایدار، ولى بیشتر مردم نمى‏دانند.
با توجه به این ایه انسان فطرتا خداپرست و مومن افریده شده است پس نمیشه گفت اول انسانیت بعدا دیانت.
و اما این اختیار ماست که کدوم سمت بریم از فطرتمون دور بشیم یا طبق فطرتمون زندگی کنیم.

کاربری من در تلگرامHamnafasmr@

براي دانلود کليک کنيد
آخرین نظرات

تصویر از سایت روحانی

دوشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۶، ۰۷:۲۱ ب.ظ

این که دیگه نه ادعای ماست نه برداشت ما از سایت خود جناب برداشته شده خودتون هم میتونین برین ببینین

http://rouhani.ir/video_gallery.php?video_id=4

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۱/۲۱
  • ۴۵۳ نمایش
  • بوی یاس ....

نظرات (۵)

  • سیامک پور اسد
  • +
    البته با توجه به مخاطب جمله قالو سلاما ترجیح میدم دیگه اظهار نظر نکنم .
    به سلامت
    پاسخ:
    معلوم اینو خواهید گفت چرا چون این مطلبی که قبلا توجیه میکردین الان تو سایت خودش دیدین و دیگه حرفی ندارین و اینطور میگین 
    شما هم از اون رونق های اقتصادی اشتغالات و .... یک نمونه سند بیار 
    کارشماها همین اولیش نیستین اخریش هم نیستین تخریب کارتون هست 

    توی کانال امدنیوز دیدم چطور توجیه کردن و چه گذاشتن اگر واقعا عناد ندارین بگین قبول کنین این که دیگه از سایت خود عالی جنابشه
    دکتر نامدارپور:

    حسن روحانی که وارث ویران‌شده‌ترین اقتصاد در دوران معاصر ایران هست، وزیر اقتصادی داره به اسم علی طیب‌نیا متولد ۱۳۳۹ اصفهان.
     کسانی که با اقتصاد آشنا هستن می‌دونن که این آدم که به «ضد تورم» معروفه در اقتصاد یک نابغه است و در فهم اقتصاد خداست. کسی که چنان در کارش استاد و نخبه است که در همان مجلس اصولگرای تندرو با  کسب ۲۷۴ رأی از مجموع ۲۸۴ رأی مأخوذه، عنوان کسب بالاترین رأی اعتماد در تاریخ جمهوری اسلامی ایران را گرفت و تیم اقتصادی ایشون بهترین تیم قابل تصور در کشور ایرانه که در اون مشاوری مثل مسعود نیلی وجود داره که یکی از بهترین اقتصاددان‌های تاریخ معاصر مخصوصاً در مقولۀ اقصاد کلان و اقتصاد سیاسی است.
    حالا من از خود علی طیب‌نیا نقل می‌کنم: خراب کردن یک ساختمان با هزینه‌ای اندک یک هفته وقت می‌بره و به دو سه نفر نیاز داره. ساختن همون بنا با هزینه‌ای بالا یک سال وقت می‌بره و به سی چهل نفر در اصناف مختلف نیاز داره.
    هشت سال محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور منتخب همین مردمی که بهش رأی دادن تا رفسنجانی رییس‌جمهور نشه، اقتصاد ایران رو نابود کرد و لازم به توضیح نیست که چه بلایی سر ساختارهای مالی و اقتصادی ایران آورد .
    (کسی که سازمان برنامه و بودجه رو تعطیل می‌کنه و در حالی‌که چیزی از اقتصاد نمی‌دونه، میگه من خودم کار این سازمان رو انجام میدم که این  چیزی است فراتر از چنگیز برای اقتصاد یک کشور .) 
    حالا همین مردم که نه چیزی از اقتصاد می‌دونن و نه بلدن دو جملۀ درست از اقتصاد صحبت کنن که توش چهار تا اشتباه احمقانه نباشه میگن چرا روحانی کاری نکرد که جیب ما پر از پول بشه و چرا بچه‌های ما سر کار نمیرن و استخدام رسمی نمیشن!
    تیم اقتصادی حسن روحانی بر خلاف تصور خیلی از مردم کم‌سواد، بسیار موفق عمل کرده و توانسته آواربرداری و گودبرداری و پی‌ریزی مجدد بسیار درستی انجام بده اما اقتصاد ایران چنان ورشکسته (بسیار فاسد، دارای ساختارهای ناسالم و ضررده، بدون صنعت و متکی به نفت) است که رسیدن حتی به دورۀ خاتمی به سال‌ها زمان بیشتر نیاز دارد. 
    این جواب قطعی طیب‌نیا به شماست. اما جواب من به شما که طیب‌نیا هیچ‌وقت به شما نخواهد گفت. جوابی جامعه‌شناسانه – روان‌شناسانه است که عرض می‌کنم: 
    اقتصاد پویا ممکن نیست مگر با مردم پویا، اقتصاد سالم ممکن نیست مگر با مردم سالم. ژاپن، اقتصادی بسیار سالم دارد چون مردمی بسیار سالم دارد. جمله‌ای که می‌خواهم به دوستان منتقد این دولت بزنم این است : 
     تا اکثریت مردم ایران «از صدر تا ذیل» در مقولۀ کار، دست از فساد، دزدی، تقلب، تن‌پروری، باندبازی، رشوه‌خواری و خلاف‌کاری بر ندارند، هزاران علی طیب‌نیا و محسن رنانی و مسعود نیلی و منوچهر فرهنگ و محمدعلی همایون کاتوزیان و محمدهاشم پسران و محسن بهمنی اسکویی و نوریل روبینی و سهراب بهداد و کامران مؤید دادخواه و احمد سیف و همۀ غول‌های اقتصاد ایران نمی‌توانند کاری کنند که ایران و پاکستان و افغانستان و عراق و سوریه و کشورهای جهان سومی و اینچنینی که بزرگترین مانع در رشد اقتصاد در آن خود عقب‌ماندگی ذهن مردم و توسعه‌نیافتگی فرهنگی مردم است، به پیشرفتی چشمگیر و با ثبات دست پیدا کنند. 
    به زبان ساده :
     نمی‌شود یک مشت آدم فاسد ،بیمار ، تنبل ، بی‌عرضۀ متقلب ، دزد پرادعای بی‌اخلاق، با شورت و عرق‌گیر در خانه بنشینند و بخواهند بدون اینکه خودشان تغییر کنند، شاهد پیشرفت کار و اقتصاد مملکت باشند .
     دوستان! مردمی که صنعت ندارند و حتی نمی‌توانند یک ماشین را درست مونتاژ کنند و اگر نفت نباشد باید به شغل اجداد خود کشاورزی و البته گدایی روی بیاورند، دچار یک مشکل بسیار وخیم روانی – رفتاری و فرهنگی هستند. علی طیب‌نیا الان روی شانۀ این مشکل بسیار وخیم روانی و فرهنگی ایستاده است.
    لطفا به اشتراک بگذارید .
    پاسخ:
    اقای محترم نامه و چی و چی از حزبت برام نیار که لطف کن برو کف خیابان ببین چه خبره 
    اشتغال رو از مردم بپرس مگه نمیگی اشتغال ایجاد کرده برای کی مثال بزن 
    همین اقتصاد و تورم من خودم مغازه دارم شب عیدی بازار بزرگ تهران رفتم مغازه دار التماس میکرد برم ازش خرید کنم همشون مینالیدن این رونق کجاست ما نمیبینیم 
    شما یا تو جامعه نمیگردین یا سرتون زیر برف مونده هنوز 
    لااقل این توهینها رو نمیزاشتین 
    البته از ریس جمهوری که همه جوره به ملت اهانت کرده از طرفداراش توقع ادب نباید داشت 
    تشکر بابت همه توهین ها
    خودتون که دورش خط قرمز کشیدید . 
    گفته راه حل برای مشکلات در بازه صد روزه نه حل مشکلات در بازه 100 روزه. اینها که با هم خیلی فرق دارند.
    جلوتر از شما(کاربر سلام) توجیه کنم
    حتما میخوایین بگین منظورش تحول بوده که ایجاد شده ولی چرا ملت این تحول رو نمیبینن؟ شاید اینم مثل افتاب برجام هست که ماها نمیبینیم یا مثل رعد و برق ابر برجام که نمیشنویم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی