بسم الله الرحمن الرحیم

اعتقادی ،سیاسی واجتماعی

بسم الله الرحمن الرحیم

اعتقادی ،سیاسی واجتماعی

بسم الله الرحمن الرحیم

بسم الله الرحمن الرحیم
وَمَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجعَل لَهُ مَخرَجًا وَیَرزُقهُ مِن حَیثُ لا یَحتَسِبُ ۚ وَمَن یَتَوَکَّل عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسبُهُ ۚ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمرِهِ ۚ قَد جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیءٍ قَدرًا
و هر کس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می‌کند،و او را از جایی که گمان ندارد روزی می‌دهد؛ و هر کس بر خدا توکّل کند، کفایت امرش را می‌کند؛ خداوند فرمان خود را به انجام می‌رساند؛ و خدا برای هر چیزی اندازه‌ای قرار داده است!

فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفًا فِطْرَةَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا لَا تَبْدِیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذَلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ وَلَکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ ﴿۳۰﴾روم

پس روى خود را با گرایش تمام به حقّ، به سوى این دین کن، با همان سرشتى که خدا مردم را بر آن سرشته است. آفرینش خداى تغییرپذیر نیست. این است همان دین پایدار، ولى بیشتر مردم نمى‏دانند.
با توجه به این ایه انسان فطرتا خداپرست و مومن افریده شده است پس نمیشه گفت اول انسانیت بعدا دیانت.
و اما این اختیار ماست که کدوم سمت بریم از فطرتمون دور بشیم یا طبق فطرتمون زندگی کنیم.

کاربری من در تلگرامHamnafasmr@

براي دانلود کليک کنيد
آخرین نظرات

داستان دنباله دار تمام زندگی من5

شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۱۶ ب.ظ

#قسمت هفدهم داستان دنباله دار تمام زندگی من: از منبر بیا پایین

 

چند لحظه با تعجب بهم نگاه کرد هنوز توی شوک بود

 

اوه اوه خانم رو نگاه کن خوبه عکس های کنار دریات رو خودم دیدم یه تازه مسلمون از پاپ کاتولیک تر شده بزار یه چند سال از ایمان آوردنت بگذره بعد ادای مرجع تقلید از خودت در بیار چند بدم از بالای منبر بیای پایین؟

 

می فهمی چی داری میگی؟ شاید من تازه مسلمونم اما حداقل به همون چیزی که بلدم عمل می کنم

 

با عصبانیت اومد سمتم

 

پیاده شو با هم بریم فکر کردی دو بار نماز خوندی آدم شدی؟ دهنت رو باز می کنی به هر کسی هر چی بخوای میگی؟ خودت قبل از من با چند نفر بودی؟

 

من قبل از آشنایی با تو مسلمان شدم همون موقع هم

 

محکم خوابوند توی گوشم

 

همون موقع چی مریم مقدس؟

 

صورتم گر گرفته بود نفسم به شماره افتاده بود صدام بریده بریده در می اومد

 

به من اهانت می کنی، بکن فحش میدی، میزنی اشکالی نداره اما این اسم مقدس تر از اونه که بهش اهانت کنی

 

هنوز نفسم بالا نیومده بود و دل دل می زدم

 

من به همسر دوست هات اهانت نکردم تو خودت اروپا بودی من فقط گفتم آرایش اونها

 

این بار محکم تر زد توی گوشم پرت شدم روی زمین

 

این زر زر ها مال توی اروپایی نیست من اگه می خواستم این چرت ها رو بشنوم می رفتم از قم زن می گرفتم

 

این رو گفت از خونه زد بیرون

 

#قسمت هجدهم داستان دنباله دار تمام زندگی من: دل شکسته

 

دلم سوخته بود و از درون له شده بودم عشق و صبر تمام این سال های من، ریز ریز شده بود تازه فهمیده بودم علت ازدواجش با من، علاقه نبود می خواست به همه فخر بفروشه همون طور که فخر مدرکش رو که از کشور من گرفته بود به همه می فروخت می خواست پز بده که یه زن خارجی داره

 

باورم نمی شد تازه تمام اون کارها، حرف ها و رفتارهاش برام مفهوم پیدا کرده بود تازه قسمت های گمشده این پازل رو پیدا کرده بودم

 

و بدتر از همه به گذشته من هم اهانت کرد شاید جامعه ما، از هر حیث آزاد بود اما در بین ما هم هنجارهای اخلاقی وجود داشت هنجارهایی که من به تک تکش پایبند بودم

 

با صدای بلند وسط خونه گریه می کردم به حدی دلم سوخته بود و شخصیتم شکسته شده بود که خارج از تحمل من بود

 

گریه می کردم و با خدا حرف می زدم

 

خدایا! من غریبم تنها توی کشوری که هیچ جایی برای رفتن ندارم اسیر دست آدمی که بویی از محبت و انسانیت نبرده

 

خدایا! تو رو به عزیزترین و پاک ترین بندگانت قسم میدم؛ کمکم کن

 

کمی آروم تر شدم اومدم از جا بلند بشم که درد شدیدی توی شکمم پیچید اونقدر که قدرت تکان خوردن رو ازم گرفت

 

به زحمت خودم رو به تلفن رسوندم هر چقدر به متین زنگ زدم جواب نداد چاره ای نبود به پدرش زنگ زدم

 

#قسمت نوزدهم داستان دنباله دار تمام زندگی من: دختر من

 

پدر و مادرش سراسیمه اومدن با زحمت لباس کمکم کردن، پوشیدم و رفتیم بیمارستان

 

بعد از معانیه دکتر با لبخند گفت

 

ماه های اول بارداری واقعا مهمه باید خیلی مراقبش باشید استرس و ناراحتی اصلا خوب نیست البته همین شوک و فشار باعث شده زودتر متوجه بارداری بشیم پس از این فرصت استفاده کنید و

 

پدر و مادر متین خیلی خوشحال شدن اما من، نه بهتره بگم بیشتر گیج بودم من عاشق بچه بودم ولی اضافه شدن یه بچه به زندگی ما فقط شرایط رو بدتر می کرد

 

حدود ساعت 1 بود که رسیدیم خونه در رو که باز کردم، متین با صدای بلند گفت

 

وقتی مودبانه میگم فاحشه ای بهت برمی خوره

 

جمله اش تمام نشده بود که چشمش به پدر و مادرش افتاد مثل فنر از جاش پرید تمام خوشحالی اون شب پدر و مادرش کور شد پدرش چند لحظه مکث کرد و محکم زد توی گوشش

 

چند لحظه صبر کردم که عذرخواهی کنی یا حداقل تاسف رو توی صورتت ببینم تو کی اینقدر وقیح شدی که من نفهمیدم؟ نون حروم خوردی که به زن پاکدامنت چنین حرفی میزنی؟

 

بعد هم رو کرد به مادر متین

 

خانم برو وسایل آنیتا رو جمع کن این بی غیرت عرضه نگهداری از این دختر و بچه رو نداره

 

مادرش چنان بهت زده شده بود که حتی پلک نمی زد

 

بچه؟ کدوم بچه؟

 

و با چشم های مبهوتش به من نگاه کرد

 

نوه ی من بدبخت که پسری مثل تو رو بزرگ کردم به خداوندی خدا زنت تا امروز عروسم بود از امروز دخترمه صورتش سرخ و ورم کرده بود ولی به روی ما نیاورد و لام تا کام حرف نزد فکر نکن غریب گیر آوردی سر به سرش بزاری نفست رو می برم الان هم می برمش آدم شدی برگرد دنبالش

 

#قسمت بیستم داستان دنباله دار تمام زندگی من: مرگ خاموش یک زندگی

 

یک ماه و نیم طول کشید تا اومد دنبالم در ظاهر کلی به پدرش قول داد اما در حیطه عمل، آدم دیگه ای بود

 

دیگه رسما به روی من می آورد که ازدواجش با من اشتباه بوده و چقدر ضرر کرده حق رو به خودش می داد و حتی یه بار هم به این فکر نکرد که چطور من رو بازی داده چطور با رفتار متظاهرانه اش، من رو فریب داده

 

اون تظاهر می کرد که یه مسلمان با اخلاقه و من، مثل یه احمق، عاشقش شدم و تمام این مدت دوستش داشتم و همه چیز رو به خاطرش تحمل کردم

 

اون روزها، تمام حرف های پدرم جلوی چشمم می اومد روزی که به من گفت

 

اگر با این پسر ازدواج کردی، دیگه هرگز پیش من برنگرد

 

هر لحظه که می گذشت، همه چیز بدتر می شد دیگه تلاش من هم فایده ای نداشت

 

قبلا روابط مشکوکش رو حس کرده بودم ولی هر بار خودم رو سرزنش می کردم که چرا به شوهرم بدگمانم اما حالا دیگه رسما جلوی من با اونها حرف می زد می گفت و می خندید و صدای قهقهه اون دخترها از پای تلفن شنیده می شد

 

اون شب سر شام، بعد از مدت ها برگشت بهم گفت

 

یه چیزی رو می دونی آنیتا تو از همه اونها برام عزیزتری واقعا نمی تونی مثل اونها باشی؟

 

خنده ام گرفت از شدت غم و اندوه، بلند می خندیدم

 

عزیزترم؟ خوبه پس من هنوز ملکه این حرم سرام چیه؟ دوباره کجا می خوای پز همسر اروپاییت رو بدی؟

 

به کی می خوای زن خوشگل بورت رو پز بدی؟

 

منتظر جوابش نشدم و از سر میز بلند شدم کمتر از 48 ساعت بعد، پسرم توی هفت ماهگی به دنیا اومد

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۲/۱۱
  • ۳۶۲ نمایش
  • بوی یاس ....

نظرات (۱)

  • سیّد محمّد جعاوله
  • خوب بود
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی