بسم الله الرحمن الرحیم

اعتقادی ،سیاسی واجتماعی

بسم الله الرحمن الرحیم

اعتقادی ،سیاسی واجتماعی

بسم الله الرحمن الرحیم

بسم الله الرحمن الرحیم
وَمَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجعَل لَهُ مَخرَجًا وَیَرزُقهُ مِن حَیثُ لا یَحتَسِبُ ۚ وَمَن یَتَوَکَّل عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسبُهُ ۚ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمرِهِ ۚ قَد جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیءٍ قَدرًا
و هر کس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می‌کند،و او را از جایی که گمان ندارد روزی می‌دهد؛ و هر کس بر خدا توکّل کند، کفایت امرش را می‌کند؛ خداوند فرمان خود را به انجام می‌رساند؛ و خدا برای هر چیزی اندازه‌ای قرار داده است!

فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفًا فِطْرَةَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا لَا تَبْدِیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذَلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ وَلَکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ ﴿۳۰﴾روم

پس روى خود را با گرایش تمام به حقّ، به سوى این دین کن، با همان سرشتى که خدا مردم را بر آن سرشته است. آفرینش خداى تغییرپذیر نیست. این است همان دین پایدار، ولى بیشتر مردم نمى‏دانند.
با توجه به این ایه انسان فطرتا خداپرست و مومن افریده شده است پس نمیشه گفت اول انسانیت بعدا دیانت.
و اما این اختیار ماست که کدوم سمت بریم از فطرتمون دور بشیم یا طبق فطرتمون زندگی کنیم.

کاربری من در تلگرامHamnafasmr@

براي دانلود کليک کنيد
آخرین نظرات

ازدواج و تنگدستی

سه شنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۸:۱۶ ب.ظ

وَ أَنکِحُواْ الْأَیَامَى‏ مِنکمُ‏ْ وَ الصَّالِحِینَ مِنْ عِبَادِکمُ‏ْ وَ إِمَائکُمْ  إِن یَکُونُواْ فُقَرَاءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ  وَ اللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ(32(

دختران و پسران و غلامان و کنیزان عزب خود را اگر شایستگى دارند نکاح نمایید که اگر تنگدست باشند خدا از کرم خویش توانگرشان کند که خدا وسعت بخش و دانا است

 

لطائف و حکایات ؛ آیه 32 نور

ازدواج و تنگ دستی

 

جوانی بدون همسر، که به شدت فقیر بود، حضور پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله آمد و از فقر و تهیدستی، شکایت کرد و از آن حضرت راهنمائی خواست که: ای رسول خدا! چه کنم تا از حالت سخت فقر و پریشانی در آیم؟

 

حضرت فرمودند: ازدواج کن!

جوان، تعجب کرد و با خود گفت: «من که مخارج خودم را نمی‌توانم تأمین کنم، چگونه ازدواج کنم و مخارج همسر و زندگی مشترک را به دوش گیرم»!؟

 

اما چون به درستیِ فرموده‌ی پیامبر صلی الله علیه و آله، ایمان داشت، اقدام به ازدواج کرد و کم کم در زندگی‌اش گشایش ایجاد شد و از تهیدستی به در آمد.

 

 

نمیدونم چقدر به این موضوع فکر کردین و میکنین اگر فکر نکردین ممنون میشم از این به بعد یک ذره فکر کنین.

من داداشام موقعی که مجرد بودن یه حقوقی داشتن با اون یه زمین خریدن و با قرض و قوله ساختنش اونوقت خودشون بودن فقط خوردو خوراکشون و مکانشون هم خب معلوم پیش ما بود . بعد از ازدواج هم عروس اوردن خرج عروس کردن و ماشین خریدن و یه خونه دیگه هم خریدن با اینکه هم خرج زندگیش رو میداد هم قسط های وامش بود و.... ولی با این هوا پیشرفت کرده بود اینجا ست که این ایه واقعا برای ادم  جا میفته ولی با این همه باز ادم از ته دل باورش نمیشه  متاسفانه و دنبال اما و اگر میگرده.

هر ادمی روزی خاص خودش رو داره وقتی ازدواج صورت میگیره روزیها هنوز باقیس فقط با یکم برنامه ریزی و دقت میشه و میتونه همه چیو راست و ریس کنه البته به شرطی که زیاده خواه نباشن و بسازن.

 

حالا دوستان خواننده شما هم قبل و بعد اطرافیانتون رو ببینین و مقایسشون کنین یا اصلا از خودتون شروع کنین اگر ازدواج کردین. دوران مجردیت رو با متاهلیتون مقایسه کنین البته اینم بگم روزی همیشه مال و منال نیست یک همسر مومن وخوب هم روزی هست.که خدا به همه خواهانش قسمت کنه ان شالله.

 

خدا راست گو ترین راستگویان است خدا مثل ما ادما نیست که از حرفی که میزنه برگرده. پس به خدا اعتماد کنیم و قانع باشیم و خرج الکی نتراشیم مطمئن باشیم خداوند از فضلش بی نصیبمون نمیکنه.

منتظر مواردهایی که میگین هستم

 

  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • ۹۴/۱۱/۱۳
  • ۵۳۲ نمایش
  • بوی یاس ....

نظرات (۲)

  • مهدی ابوفاطمه
  • لایک
  • محمدرضا .....
  • ایکاش باور کنیم که اونی که رزق به دست اونه خداست نه کس دیگه
    و اونی که قادر مطلقه خداست
    و اونی که صادق الوعد هست خداست
    ان الله هو الرزاق ذوالقوه المتین
    پاسخ:
    ای کاش

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی